Czwartek, 24 Kwietnia 2025 roku.

Polska serwatka
w Chinach

Już po raz trzeci rusza realizacja programu "Mleczne Skarby". Polskie produkty mleczne, takie jak serwatka, jogurty, sery żółte dojrzewające czy mleczka smakowe, będą promowane w Chinach. To kraj, który importuje najwięcej polskich produktów mleczarskich spoza Unii Europejskiej.

Wolumen chińskiego importu produktów mlecznych w całym 2017 r. zwiększył się o ok. 13 proc. wobec wzrostu o ponad 20 proc. w 2016 r., a jego wartość wzrosła w 2017 r. o 37 proc. wobec wzrostu o ok. 12 proc. w 2016 r. W ostatnich latach, eksport nabiału z Unii do Chin wzrósł o ponad 174 proc.  Wkrótce może wzrosnąć jeszcze bardziej. Program "Mleczne Skarby" to kontynuacja trzyletniego programu informacyjno-promocyjnego Trade Milk, realizowanego w latach 2014-2017 ze środków Unii Europejskiej. Jego celem była promocja wysokiej jakości produktów mlecznych pochodzących z Unii Europejskiej, w tym z Polski w Chińskiej Republice Ludowej. Program "Mleczne Skarby" finansuje Fundusz Promocji Mleka, a realizuje Polska Izba Mleka.

Chiny to największy rynek żywności i napojów na świecie, i jeden z najbardziej perspektywicznych rynków dla europejskiego eksportu mleczarskiego. W 2017 r. Były także jednym z największych światowych importerów produktów mleczarskich (głównie masła i tłuszczy) oraz mleka w proszku.

Jak wynika z informacji Polskiej Izby Mleka, celem programu "Mleczne Skarby" jest wzrost akceptacji produktów polskich oraz wywołanie chęci ich zakupu, poprzez nawiązanie relacji z potencjalnymi partnerami biznesowymi oraz dystrybucję informacji na temat wysokich standardów produkcji produktów mlecznych w Polsce.

zywnosc.com.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim –  regulamin

 

Artykuły powiązane

  • Konkurencja<br> na rynku wieprzowinyKonkurencja
    na rynku wieprzowiny
    Światowy wzrost produkcji wieprzowiny, przyczyni się do zwiększenia konkurencji o rynki zbytu. Wśród nich, główną rolę […]
  • Zmiany na rynku ekożywnościZmiany na rynku ekożywności Od 2021 roku w kraju będą obowiązywać nowe zasady dotyczące ekożywności. To efekt reformy systemu rolnictwa ekologicznego na […]
  • Masło – towar luksusowyMasło – towar luksusowy Ceny masła wzrosły rekordowo. Kostka, w zależności od regionu, podrożała o kilkadziesiąt procent. Przeciętne ceny tego produktu we […]
  • Kierunek eksportowy – Japonia!Kierunek eksportowy – Japonia! Wartość eksportu produktów rolno-spożywczych z Unii Europejskiej wzrosła w maju 2017 roku o 9 proc. w porównaniu z majem […]
  • Wizyta w ChinachWizyta w Chinach Sekretarz stanu Jacek Bogucki w dniach 14-18 maja 2018 r. złożył wizytę w Chińskiej Republice Ludowej. Jej celem były rozmowy z […]
  • Więcej na promocję produktówWięcej na promocję produktów Komisja Europejska zwiększa finansowanie promocji europejskich produktów rolnych. Zapewniła fundusze w wysokości 169 mln euro, a […]
  • Komisja Europejska <br> o mlekuKomisja Europejska
    o mleku
    Produkcja mleka surowego w Unii Europejskiej w 2018 roku wzrośnie – przewiduje Komisja Europejska. Według prognozy […]
  • Polski drób<br> w TajwaniePolski drób
    w Tajwanie
    Władze Tajwanu uznały Polskę za kraj wolny od epidemii grypy ptaków (HPAI). Eksport do krajów azjatyckich to szansa […]

Ta strona używa plików cookies polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close