Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przygotowuje Strategię Promocji Żywności. Ma ona zintegrować
i skoordynować działania w zakresie promocji żywności podejmowanych bezpośrednio przez resort, jak
i jednostki podległe.
Projekt został rozesłany do ponad 100 organizacji branżowych sektora rolno–spożywczego, Miały one możliwość zgłaszania uwag do dokumentu. Przekazało je 10 organizacji. Ich przedstawiciele spotkali się z ministrem rolnictwa Krzysztofem Jurgielem. Podczas spotkania dyskutowano na temat założeń przygotowywanego dokumentu. Większość z uwag została uwzględniona i będzie wykorzystana przy opracowywaniu ostatecznej wersji Strategii.
Głównymi celami Strategii Promocji Żywności jest intensyfikacja promocji polskiej żywności w kraju i zagranicą, aktywne uczestnictwo polskich producentów w programach promocji Unii Europejskiej, zwiększenie udziału polskiej żywności w systemach jakości, a w konsekwencji wzrost eksportu żywności do krajów trzecich,
z uwzględnieniem krajów pozaeuropejskich.
zywnosc.com.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim – regulamin
Artykuły powiązane
Bardzo dobre
trzy kwartały
Wstępne wyniki handlu zagranicznego towarami rolno-spożywczymi za trzy kwartały bieżącego roku pokazują bardzo dobrą dynamikę wzrostu […]
Wizyta we Francji
W dniach 9-12 października 2017 roku podsekretarz stanu Rafał Romanowski przebywał we Francji na zaproszenie dyrektora generalnego w DG […]
15 lat polskiego rolnictwa
w Unii Europejskiej
Polska wieś i rolnictwo od 15 lat funkcjonują na jednolitym rynku Unii Europejskiej, skutecznie korzystając z unijnych polityk, w […]
Podsumowanie Targów WorldFood Warsaw
W największych w Warszawie wiosennych targach spożywczych WorldFood Warsaw uczestniczyło ponad 300 wystawców, z czego 40 […]
Monitorowanie
kluczem w rozwoju
Krajowa strategia dla wsi i rolnictwa musi być dostosowana do postanowień Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, uwzględniać nowe […]
Sytuacja na rynku ziemniaka w Polsce
Sekretarz stanu Jacek Bogucki i Główny Inspektor Ochrony Roślin i Nasiennictwa Andrzej Chodkowski przedstawili 7 marca br. […]
Polska żywność
w Malezji
Polskie firmy eksportują do Malezji mięso, sztućce, maszyny biurowe, półprzewodniki, komponenty do produkcji oświetlenia LED czy […]
Strategia
Promocji Żywności
Polska słynie na świecie z dobrej żywności. Jest ceniona za jakość i atrakcyjną cenę. Krajowe produkty znad Wisły podbijają co […]